Nakon izvođenja predstave Heda Gabler u okviru festivala RUTA Tivat 2025, održan je okrugli sto sa glumcima i rediteljem, koji su podijelili svoja razmišljanja o kompleksnosti likova i izazovima koje je donijela adaptacija ovog klasičnog djela.
Glumac Deniz Abdula istakao je da je centralna tema njegove uloge istraživanje mentalnih i psiholoških problema lika, koji nosi težinu nesređenih trauma iz prošlosti. „Lepburg je lik koji je u stalnom unutrašnjem konfliktu, jer ne može da se pomiri sa svojim nesređenim emocionalnim stanjima“, rekao je Abdula, dodajući da su neodgovorena pitanja iz prošlosti ključna za razumijevanje lika.
Sanja Arsovska se osvrnula na feminističku perspektivu u njenoj interpretaciji Hede. „Naša Heda nije žrtva društvenog pritiska, već žena koja se suočava sa dubokim emocionalnim traumama. To oblikuje njen odnos prema sebi i drugima“, objasnila je Arsovska, naglašavajući kako je njen lik rezultat dubokih unutrašnjih borbi, a ne spoljnog uticaja.
Sara Klimoska je govorila o dinamici između muškog i ženskog svijeta u kontekstu predstave. „Naša verzija Hede istražuje frustracije likova, posebno žena koje nisu ispunjene i realizovane u životu. Ta dosada je prisutna u svim likovima, što doprinosi njihovoj emocionalnoj napetosti“, rekla je Klimoska, komentarišući kako predstava ne prati tradicionalnu strukturu, već se fokusira na emocije likova u svakoj sceni.
Režiser Vasil Hristov objasnio je da je cilj adaptacije bio da se zadrži osnovna struktura teksta, ali i da se oslobodi od suvišnih detalja. „Važno je bilo da glumci iz sebe izvuku sve moguće emocije, kako bi publika kroz njihova lica prepoznala duboku unutrašnju borbu likova“, rekao je
Hristov. On je naglasio i značaj minimizacije vizuelnih elemenata, što je omogućilo veći fokus na psihološku dubinu likova.
Vladimir Petrovik govorio je o odnosu između njegovog lika i Hede, naglašavajući da je njihova dinamika bila više društveni prestiž nego ljubav. „On je lik koji želi sve – najljepšu ženu, najveću kuću, najviši status – ali ni to mu nije dovoljno“, rekao je Petrovik, objašnjavajući njegov lik kao simbol nesanice i nerealizovanih ambicija.
Na kraju, Zoran Ljutkov je podijelio svoje iskustvo rada na predstavi, govoreći o izazovima izazvanim minimalizmom u sceni, gdje se likovi više osjećaju nego što se direktno vide. „Bilo je teško, ali upravo ta nemogućnost da se vidimo omogućila nam je da stvaramo dublje emotivne veze sa partnerima na sceni“, zaključio je Ljutkov.
Ovaj okrugli sto pružio je jedinstven uvid u duboku emocionalnu složenost likova i izazove izvođenja predstave Heda Gabler, koja je na festivalu RUTA Tivat 2025. oduševila publiku i kritiku.
