Представа Мирандолина, у режији Татјане Мандић Ригонат у продукцији Културног центра Тиват, свечано је затворила овогодишње издање фестивала РУТА ТИВАТ 2025, остављајући у публици дубоке утиске и питања о положају жене у савременом друштву.

Реч је о савременој адаптацији чувене комедије Карла Голдонија у којој је, како редитељ објашњава, централна тема женска слобода у капиталистичком и патријархалном контексту.

„Код Голдонија је Мирандола наследница – она је наследила власт. У верзији Петра Туринија, она је само станар кафане, а све око ње зависи од мушкараца. Било ми је важно да славим њену снагу, да покажем жену која сама контролише своју судбину“, каже Мандић Ригонат.

Представа користи метатеатралну форму, па публика свесно учествује у процесу стварања представе. „Гледамо позориште у позоришту – глумци преиспитују своје улоге, а Мирандолина једина не препушта никоме своју причу“, додаје редитељ.

Глумица Катарина Марковић признаје да јој улога у почетку није била блиска, али да ју је кроз рад освојила:

„Осећао сам да Голдонију недостаје димензија коју је донео Турини, али опет, Голдони је волео Мирандолину. Тања је спојила ове различите приступе и створила слојевит, модеран лик. Захваљујући мојим колегама, посебно партнерству са Вучићем, успео сам са лакоћом да изведем ту сложеност.“

Вучић Перовић, који тумачи улогу мизогиног Витеза, истиче да лик може препознати тугу испод површине:

„Ово је човек који иза ароганције крије празнину. У почетку се смејемо, али убрзо схватамо да је то озбиљна, чак и трагична прича. Ова двојност је оно што ову представу чини посебном.“

Због професионалних обавеза Лазара Драгојевића, улогу је преузео Александар Вучковић, који је успешно одговорио на захтеве ритма и тона представе:

„Ушао сам у већ изграђену структуру. Комедија захтева брзину, али истовремено и дубину. Још увек радим на томе да ускладим ту динамику.“

Снажним емоцијама, вишеслојном поруком и дугим аплаузом, Мирандолина је затворила РУТА фестивал, потврђујући значај регионалне сарадње, културне размене и друштвено ангажованог театра.